Dobré časy přicházejí aneb jak jdete na festival japonského filmu a skončíte u dánského dokumentu


Dobré časy přicházejí aneb jak jdete na festival japonského filmu a skončíte na dánském dokumentu o kravách.


Dva měsíce s přítelem, spousty akcí a výletů, ale žádné kino. Proto akce na slevomatu, která lákala na festival Japonského filmu byla jasná volba. Dva lístky za 99 Kč - no nekupte to.

Sice jsem tím udělala radost spíše sobě, protože mám pro Japonskou kulturu slabost, přítele jsem alespoň ohromila "gentlemanským" gestem.

Kino bylo v úterý. Celý den jsem cítila velkou únavu a vůbec jsem si neuměla představit, že v 9 večer - kdy jsem normálně už v pyžamu, budu sedět v Lucerně u japonského artového filmu (Přestože jsem byla natěšená!).

Přijeli jsme na Václavák a snažili jsme se najít místo k zaparkování. Najednou jsem si ale nebyla jista jestli jdeme do Světozoru nebo Lucerny. Několikrát se mi to uz podařilo  poplést. Radši jsem tedy vytáhla lístek s čárovým kódem, kde vidím, že film je v Lucerně - paráda. Našli jsme parkování hned naproti.

Přijdeme nahoru k sálu a ačkoliv zbývá do promítání už jen pár minut, tak nikde nikdo. Jen prázdná židle s nápisem “Vyčkejte příchodu uvaděčky“.

Vůbec mě nerozhodily ani všudypřítomné tapety s nápisy “Jeden svět”. Ten jsem letos chtěla ignorovat a ponořit se dobrovolně do Japonské studené mentality.
21:10 přijde uvaděčka a informuje nás, že bude zpoždění, kvůli předchozi debatě. Říkám si, že je to celé  nějaké  podezřelé. Lidé, co po jednom schází dolů ze schodiště vypadají jako květinové děti, ale hlavně nikde žádné upoutávky na Japonský festival. Byla jsem ale zcela ovladnutá únavou a rezignovala jsem na velké úvahy.

Trošku mě probralo, když jsem viděla ze schodů scházet Táňu Fisherovou, která byla pravděpodobně součástí předchozí diskuze. To je všechno hezké, ale pořád to vůbec nesedí k tomu Japonsku.

Přišel náš čas.

Začali jsme se stádovitě hrnout spolu s ostatními směrem nahoru po schodišti do velkého sálu. Nikdo nekontroloval lístky, divné. Usadíme se a uvaděčka nás přivítá  slovy: "Vítejte  na dánském dokumentu o biodynamické farmě, která se věnuje chovu červeného skotu."

Polilo mě horko.

Podívali jsme se na sebe s přítelem vytřeštěnýma očima a vyprskli smíchy.

Řekla jsem si, no tak dáme tomu šanci, snad to bio nebude hnané do extrému.

Film začal.
První záběry proběhly,
první zvuky se rozezněly sálem  a 80tiletý majitel farmy promluvil:
 “Nevěřím na náhody “ a najednou mi bylo vlastně jedno, jak to s tim Japonským filmem vlastně je.

 Sympatický stařík- vědec, který je i přes svůj věk naprosto zdravý, bystrý, velice inteligentní. Dokonce nepotřeboval ani brýle na čtení- taková šance, že se tohle pošťěstí nám, je tak 1: milionu. Bez problému spravoval střechu, kydal hnůj a staral se o celé hospodářství s náležitou svědomitostí. Samozřejmě úřady jim šly po krku, protože nesplňovali určité právní a hygienické regule, ale porušování  bylo vždy z nějakého zásadního důvodu a hlavně ku prospěchu zvířat. Biodynamika je založena na soběstačnosti. Krávy živili výhradně tím, co se na farmě vypěstovalo - žádné chemické preparáty a hnojiva, všechno 100 procentně přírodní. Z filmu jsem cítila veliký respekt k naší zemi jako takové, vesmíru - sluneční energii, půdě a ke všem  i těm nejmenším živočichům, kteří jsou součástí přirodního koloběhu. K tomu krásný zvuk a nezapomenutelné záběry…



0 komentářů:

Okomentovat